ZONES OF RESPLENDENCE


In this piece, the music is made live with a setup of radios similar to the one used in my performance “SW Fugue”. The invitation from Carolina Mendonça came with this radio research in mind.

Video is age-restricted due to nudity, please click the link to watch.




ZU VERSCHENKEN



Music and sound design for the performance by Rodrigo Andreolli at
JLU - Gießen and Mousonturm Frankfurt.


“ZuVerschenken Tapes” made from sampling cassette tapes found on the streets of Gießen, Germany.

CIDADE SUBMERSA (SUBMERGED CITY)









Sonoplastia e desenho de som da Intervenção Urbana.
Parceria com Kuki Stolarski.
Intervenção desenvolvida em processo colaborativo com conceito de Guilherme Bonfanti.
Realização do Teatro da Vertigem.


Soundtrack and sound design for the Urban Intervention
Partnership with Kuki Stolarski
Intervention developed in collaborative process with concept by Guilherme Bonfanti
Teatro da Vertigem
June/Junho 2011


'Cidade Submersa (submerged city) was an intervention that took place at the empty land in which an old bus station existed, at the Luz district in São Paulo. The building - the former bus station and then a market - had just been demolished to make room for a new theatre for Dance, designed by the posh Swiss office Herzog and de Meuron, one of the buildings that were planned by the 'Nova Luz' (new Luz) project from São Paulo's mayor's office.
The interest in occupying this space came from all the discussions about the city's identity and the gentrification at the Luz district, a neighborhood that has a large lower-class population, is one of the largest circulation centers of the city and has an enormous amount of crack users on its streets but at the same time has big and important places of the city's cultural elite functioning in old historical buildings. The terrain in which the intervention took place is located exactly in front of the 'Sala São Paulo' (São Paulo Hall) - the centre for classical music in the city, the most important venue for concertos and the base of the state's symphonic orchestra - and occupies one block of the infamous 'Helvetia Street'; the busiest and crowdest street of the blocks popularly known as 'Crackland', the heart of the crack-cocaine culture in São Paulo.'

'We had 22 2x18" subwoofers lined-up at one side of the terrain constantly emitting a 40hz frequency throughout the whole 4 hours of the intervention; and doing so at a volume that made one feel the low sound more than actually hear it. That caused a sort of discomfort that one could not identify exactly where did it come from and kept the whole space at an state of imminence.
Around the excavation area, we had 6 four-meter high scaffolding towers thad held most of the lighting and also the med/high frequency speakers. Kuki had a midi-controller operating synths from a DAW and hang-drum hooked through pedal effects; and I had an Ableton Live session running a 4-hour long arrangement and tracks for real-time processing sounds that were recorded from a shotgun mic pointed at the avenue.
This track is a condensed excerpt from the big 4-hour arrangement that played throughout the intervention along with the subs.'




'Cidade Submersa foi uma intervenção realizada no terreno vazio da antiga rodoviária, no bairro da Luz em São Paulo. O prédio, que abrigou a rodoviária e depois um mercado popular, havia acabado de ser demolido para dar espaço a um novo teatro da dança assinado pelo sofisticado escritório suíço de arquitetura Herzog and de Meuron, obra que faria parte do projeto Nova Luz da prefeitura de São Paulo.
O interesse em ocupar este espaço veio das discussões de identidade da cidade e da gentrificação no bairro da Luz, que possui uma enorme população de classes baixas, é um dos maiores pontos de circulação da cidade e abriga uma quantidade imensa de usuários de crack ao mesmo tempo que possui grandes e importantes aparelhos de cultura da elite instalados em prédios históricos. Este terreno que ocupamos na intervenção está localizado exatamente em frente à Sala São Paulo (centro da música erudita paulista, mais importante sala de concertos da cidade e sede da Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo) e ocupa um quarteirão inteiro da infame rua Helvétia; a mais movimentada e ocupada rua dos quarteirões popularmente apelidados de 'Cracolândia', o centro da cultura do crack de SP.'

'Tínhamos 22 sub-woofers de 2x18 alinhados na extremidade do terreno emitindo a freqüência de 40hz ininterruptamente durante as 4 horas da intervenção; num volume que fazia com que se sentisse o som grave mais do que se ouvisse propriamente. Isso causava um desconforto que não dava para identificar exatamente de onde vinha e mantinha todo o espaço em um estado de iminência.
Ao redor da área de escavação haviam 6 torres de andaime de 4m de altura para iluminação, onde montamos as caixas de freqüências médias/agudas. Kuki tinha um controlador que operava synths e um hang drum com efeitos de pedal; eu havia criado uma faixa de 4 horas de duração que tocava direto e processava em tempo real alguns sons que um mic apontado para a avenida captava.
Esta faixa é um exemplo condensado da grande faixa de 4 horas que se mantinha durante todo o tempo junto com os subs'




COMO PIEDRA Y MARTILLO










Creation of the tracks (Music and Sound Design) for the audio-play by Carolina Mendonça.
Developed for the website aarea.co
May - July 2018

Voices:
Amanda Lyra, Celso Sim, Carolina Bianchi, Carolina Mendonça, Miguel Caldas, Renato Caldas, Rodrigo Andreolli e Rodrigo Bolzan

HEADPHONES RECOMMENDED



Criação das faixas (Música e Sound Design) da audio-peça online de Carolina Mendonça.
Desenvolvida para o site aarea.co
Maio a Julho de 2018.

Vozes:
Amanda Lyra, Celso Sim, Carolina Bianchi, Carolina Mendonça, Miguel Caldas, Renato Caldas, Rodrigo Andreolli e Rodrigo Bolzan

RECOMENDA-SE O USO DE FONES DE OUVIDO

REVERIE


'Reverie - Dream of a cosmic disaster in one act, thought by a ballerina and an actress. or an uncontrolled response'

Soundtrack for dance performance by Morena Nascimento.
Text and direction by Carolina Bianchi.
Text narrated by Letieres Leite.
Inspired by photographs from Grete Stern.

The performance took place at the Tanzhaus Düsseldorf in celebration of the 40 year anniversary of Pina Bausch's Tanztheater Wuppertal.
November 2013



Trilha sonora e sonoplastia para o espetáculo de dança de Morena Nascimento em parceria com Carolina Bianchi.
Locução de Letieres Leite.
Inspirado em imagens de Grete Stern.

Espetáculo realizado no Tanzhaus Düsseldorf em comemoração aos 40 anos do Tanztheater Wuppertal de Pina Bausch.
Novembro de 2013